RECENZIA: Stratiť, no vyhrať (Kristína Doktorová)

Recenziu napísala Viktória Veresová.

Kristína Doktorová – Stratiť, no vyhrať (2017, Art Floyd, 466 strán)

Mojou ďalšou recenziou pre Projekt PSA je recenzia na knižku Stratiť, no vyhrať od slovenskej autorky Kristíny Doktorovej. Zaujala ma anotácia a hlavne fakt, že sa dej odohráva počas závodov Formuly 1. Je to moja prvá kniha s touto nezvyčajnou tematikou, takže som sa chvíľu obávala, či ma bude baviť, ale strach a nepríjemné pocity sa stratili hneď, ako som sa začítala.

obalka

Anotácia: Príbeh nielen o víťazstvách, ale aj prehrách… Začína sa, keď mladá dcéra lorda, Christina Allison – bývala profesionálna jazdkyňa, preberá krachujúci tím F1 SuccsLion Formula 1 Racing team so závažnou podmienkou. Pre úspech tímu sa spojí s prvotriednym, ale egocentrickým manažérom Antony “Tony” Hurstom. Ich jediným cieľom je vyhrať naspäť oba tituly v F1. Všetci nepriatelia a neprajníci tímu sa snažia potopiť ich snahu o tituly a sabotovať tím. Okrem toho sa musí Christina vysporiadať aj s komplikovaným vzťahom s otcom. Čo ho spôsobilo? Dokáže odolať láske v podobe mladého a atraktívneho jazdca? Odolá túžbe znovu sadnúť do monopostu F1? Nájde odvahu postaviť sa svojej minulosti a poraziť nielen svojich démonov, ale aj nepriateľov? Vyhrá SuccsLion F1 Racing Team a jej jazdec titul? Alebo sa bude musieť prizerať na úspech iných?

“Auto sa na vode kĺzalo. Vynášalo ma. Videla som, ako ma ide predbiehať. Je to blázon! Veď nás takto oboch môže zabiť! Nie, toto som mu nemohla dovoliť. Budem rýchlejšia a prejdem tú ostrú zákrutu ako prvá. Nespomalím. Mala som ísť na trojke, ale zostala som na štvorke. Riskovala som. Kto neriskuje, nič nemá. Zadok auta bol nestabilný.”

Celý príbeh rozpráva hlavná hrdinka Christina, dcéra bohatého a úspešného podnikateľa lorda Allisona. Po tom, ako sa jej podarí presvedčiť otca a uzatvoriť s ním dohodu, sa púšťa do vynovenia pretekárskeho tímu, aby získali späť dobré meno firmy. Už na začiatku je zrejmé, že to medzi Christinou a jej pretekárom poriadne iskrí, osud ale ku nim nie je vždy najzhovievavejší. Obaja majú svoje tajomstvá, ktoré do vzťahu prinášajú nedôveru a hádky. Podarí sa im cez to všetko preniesť a zostanú spolu?

Jpeg

“Skutočná láska nie je jednoduchá, miláčik. Musíš kvôli nej bojovať, lebo ak si ju raz našiel, len ťažko ju nahradíš niečim iným.”

Autorka sa s postavami vyhrala parádne. Na prvý pohľad sa zdá, že je Christina len peknou a bohatou dcérenkou svojho otecka, po pár stranách však preukáže svoje riadiace a organizačné schopnosti. Leo je pravý “gentleman” so všetkým, čo k tomu patrí. Akurát Alexovo správanie išlo trochu pomimo mňa, ale to nevadí – pre dej nebol nejako extra dôležitý.

Pri čítaní som bola prekvapená, ako ma viac ako románik medzi šéfkou a jazdcom zaujímala atmosféra pretekov a súťaživosť jazdcov. Preteky Formuly 1 ma nikdy zvlášť nebavili, ale dianie “behind the scene” (tj. v “garáži”) ma neskutočne zaujalo a nútilo čítať bez prestania.

Jediná vec, ktorú musím knihe vytknúť, je množstvo gramatických chýb, preklepov a stavby viet. Od autorky ale viem, že vydavateľstvo je o tomto nedostatku informované a chystá opravenú dotlač. Napriek tejto “chybičke” bol príbeh napínavý, ani som sa nenazdala a bola som na konci knihy. Chválim autorku za pridaný slovník skratiek a pojmov na posledných stranách. Som si istá, že nie som jediná, kto ich ocení.

Ďakujem za možnosť prečítať si túto knihu a teším sa na jej pokračovanie.

Poznámka (Elizabeth): Knihu som dostala minulý rok na recenziu pre môj YT kanál, ale neprečítala som ju. A keďže mi bolo ľúto, že by odo mňa nebola zrecenzovaná, tak som ju poskytla do projektu a som rada, že máme tento “rest” vybavený.