Recenziu napísala Dominika Škerková.

l270398Po veľmi dlhom čase som si konečne našla čas na prečítanie a zrecenzovanie knihy. Tentokrát to bola kniha od Marka E. Pochu, Kontakt – Záhuba prichádza z nebies. Toto dielo naznačovalo, že sa nejedná o nejaký všedný príbeh. Nielen titulnou stranou ale aj tým, že ma označenie žánra horor.

Úprimne sa priznám, že neznášam horory. Vždy, keď nejaký bežal v televízii som radšej prepínala. No ako sa vraví, s fóbiami treba bojovať. A tak som vzala do rúk knihu, po ktorej dočítaní mi prebehli telom zimomriavky.

Kniha je rozčlenená na tri hlavné časti: Cesta, Výstup a Kontakt. Hlavní aktéri knihy – Džony, Vendo a Dominik sú traja kamaráti, ktorí sa rozhodnú stráviť pár dní na chate, ktorá je hlboko v horách. Spoznajú na pohľad úplne obyčajné dievčatá, ktoré však až tak obyčajné nie sú. Tea, Nika a Mary sa rozhodnú s chlapcami stráviť pár dní na chate. Po okolnostiach, ktoré prežijú im bude pár dní pripadať ako celá večnosť. Večnosť, pri ktorej si budú priať rýchlo zomrieť.

Mladá absolventka Mary, ešte len hľadajúca svoje miesto v živote, prichádza s päticou priateľov na horskú chatu v Strážovských vrchoch. Chcú sa odviazať a užiť si víkend…. Lenže potom natrafia na havarované mimozemské plavidlo, ktorého osadenstvo je stále nažive. A rozhodne nemá priateľské úmysly.

Kniha ma už po pár stranách zaujala. Nebol to príbeh, na ktoré som zvyknutá. Autor vsadil na iný typ príbehu, aj keď sa odohráva v slovenskom prostredí. Pri prvých dvoch častiach knihy (Cesta a Výstup) som sa nesmierne nasmiala. Áno, dobre čítate. NASMIALA! A to preto, pretože v príbehu sú použité množstvá komických situácií. Čo znamená, že pri prečítaní prvých 30 strán som si myslela, že nečítam horor, ale nejaký ľahký erotický príbeh s dávkou vulgarizmov, komických situácií a situácií zo života. Myslím si, že autor chcel navodiť dobrú atmosféru pred tým, čo neskôr čitateľa pri čítaní čaká.

V prvej a druhej časti kniha horor nepripomína. Ako som už písala vyššie, pripomína mi to erotický príbeh, s dávkou sarkazmu, erotických scén a vulgarizmov, ktoré knihu obzvláštňujú a dodávajú jej úplne iný charakter. Mínusom je podľa mňa len príliš dlhá vývojová linka, kde som už mala pocit nudy. Na druhej strane, posledná časť ma naozaj vystrašila. Tam už nebolo spochybniteľné, že sa jedná o horor.

Aby som knižke len nekrivdila, musím podotknúť, že autor štýl písania je iný, na aký sme zvyknutí. Veľmi sa mi páčilo, akým realistických spôsobom opisuje jednotlivé scény. Postavy neodbočujú od svojho charakteru, každá z nich je niečím iná, no zároveň vytvárajú uzatvárajúci kruh, kde každý z nich vytvára súčiastku, pri ktorých spojení všetko do seba zapadne.

Ak nemáte radi scény s krvou, rezaním končatín či inými masochystickými vecami, túto knihu vám neodporúčam. Mohlo by sa stať, že nezaspíte a v hlave sa vám bude premietať dookola tá istá scéna. A takýchto scén je v knihe požehnane.

Naopak, ak sa chcete báť, užiť si zopár šteklivých scén, nasmiať sa a na záver mať husiu kožu, tak táto knižka je vhodná práve pre vás.