Recenzia: Dotyk túžby (Emily D. Beňová)

dotyktuzbyobrRecenziu napísala Simona Hrubá.

Vydavateľstvo: BESTSELER

Veľmi ma teší, ako stránka Podporujeme slovenských autorov (PSA) napreduje. Som veľmi rada, že môžem prispieť aj svojou troškou a cítiť sa súčasťou diania. Ako druhú knihu, ktorú budem recenzovať, som si od Dominiky vyžiadala román Dotyk túžby od autorky Emily D. Beňovej. Bohužiaľ, postretlo ma krušné obdobie, plné povinností a s nedostatkom voľného času. Knihu som stále odkladala a hľadala vhodný okamih, kedy budem mať konečne dostatočný priestor na to, aby som sa jej venovala. Nakoniec som po nej siahla aj cez kopu povinností a kniha mi zrazu ponúkla priestoru až-až. Zrazu pre mňa nebolo nič dôležitejšie, než prehŕňať zo strany na stranu a nechať sa unášať celým príbehom. Začala som večer a doobeda skončila. Z prednášky v škole si nepamätám ani slovo. Učiteľ, spolužiaci, okolité zvuky – nič z toho neexistovalo. Príbeh som mala v hlave, aj keď som knihu zatvorila. Stále som nad ňou premýšľala, uvažovala nad hlavnými hrdinami, bola som mimo reality. Ani neviem, ako som si dokázala v školskej jedálni vypýtať obed a normálne fungovať.

Kniha má brožovanú väzbu a hodí sa aj na cesty. Už samotná obálka dokáže správne zaujať a sľubuje romantiku. Žena ležiaca vo vode s lupeňmi a kvetmi okolo seba vyžaruje túžbu, silu a lásku. Poznámka hore na obale upozorňuje na množstvo vášnivých scén a právom.

“Molly Blakeová je mladá a ambiciózna dáma. Pochádza z bohatej rodiny, a je zvyknutá na pozornosť, prepych a slobodu. Lenže jej budúcnosť je zrazu nejasná. Nečakane jej zomiera otec a zanecháva po sebe závet. Molly zdedí peniaze, až keď sa vydá za muža vo svojom spoločenskom postavení. Molly je pobúrená a rozhodnutá vzoprieť sa pravidlám, no ako sa rozhodne naozaj? Vydá sa, alebo si vyberie život bez peňazí, ktoré tak miluje? Či budú nakoniec peniaze silnejšie ako láska?”

Vtiahnuť do deja ma dokázalo už prvých pár strán. Trocha som sa zľakla toho, že ide o príbeh z vyššej vrstvy, čiže akýchsi boháčov, ktorí často nevedia, čo si začať od nudy alebo majú všetko, čo je pre nás smrteľníkov nepredstaviteľné. Podobné knihy ani filmy nemám príliš v obľube. Na moje prekvapenie, v knihe Dotyk túžby mi to vôbec neprekážalo. Hlavné postavy si ma získali a od začiatku do konca som im fandila, prežívala všetko spolu s nimi.

Kniha ani v jednej chvíli nestagnovala. Udržiavala si určité tempo, napredovala a ani chvíľu ma nenudila. Bola pre mňa veľmi milým prekvapením.

Občas som sa zamýšľala nad tým, prečo hlavná hrdinka nevezme veci do svojich rúk a nestane sa nezávislou. Videla pred sebou iba jedinú možnosť ako naplniť závet – ale čo tak nájsť si prácu a postaviť sa na vlastné nohy? Snažila som sa však tento fakt prijať a pochopiť. Bola zvyknutá na luxus a nechcela na tom nič meniť.

Autorka celý príbeh vykreslila veľmi uveriteľne. Rodičia hlavného hrdinu, Olivera, mi dokázali poriadne rozprúdiť krv v žilách. Či už matka alebo otec. Keby som bola na mieste hlavnej hrdinky, nevydržala by som pri nich ani sekundu. Intrigy, faloš, pocit, že si môžu dovoliť všetko…

Chvíľu som pociťovala určitý hnev aj k Oliverovi. Vedel, čoho sú jeho rodičia schopní, hlavne otec. Molly už dávno vystríhal a radil jej, aby si zamykala. Mal tučný bankový účet. Prečo jednoducho od nich nevzal Molly do bezpečia? Niekam inam? Mohol si dovoliť všetko. Táto otázka mi neschádzala z mysle hlavne po tom, čo sa Oliverov otec naozaj o niečo pokúsil a snažil sa Molly znásilniť. Byť hlavnou hrdinkou, utekala by som z toho domu čo by mi nohy stačili, kašľala by som na celé dedičstvo. Okrem toho nepochopím, ako mohla hneď po takejto udalosti myslieť na milovanie, hoci tentoraz s mužom, ktorého skutočne ľúbila? Po takomto incidente by som sa asi spamätávala veľmi dlho. Pri tejto scéne som musela knihu na pár minút odložiť. A keď Oliver bezstarostne odišiel do práce a nechal ju tam zasa samu… Ako mohol?

Okrem tohto nemá kniha žiadny nedostatok. A vlastne, ani toto sa nedá nazvať nedostatkom. Hlavné postavy by v čitateľovi mali vzbudzovať emócie, či už horšie, alebo lepšie. Nemôžu sa správať vždy podľa našich predstáv. Nemôžu byť ideálne a dokonalé.

V knihe bol obsiahnutý správny pomer romantiky, vášne, intríg a zápletiek. Autorka nič nepreháňala. Koniec knihy – prečítanie ďalšieho závetu – ma veľmi pobavil. Niečo také som veru nečakala. Musela som sa zasmiať. Zosnulý otec to mal vymyslené do posledného detailu.

Kniha je príjemnou oddychovkou. Číta sa ľahko a hlavne rýchlo. Pohltí a už nepustí. Samozrejme, ako sa hovorí, sto ľudí – sto chutí. Som veľmi rada, že sa mi dostala do rúk. Prinútila ma zamyslieť sa nad ľuďmi a hlavne nad láskou. Teším sa na ďalšiu autorkinu tvorbu – rozhodne si ju prečítam.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujeme vydavateľstvu Bestseller.