l272170Recenziu napísala Dominika Škerková.

Mojou druhou recenziou projektu PSA je knižka od Adriany Gregorovej s názvom DRUHÁ. Ak ste ešte o Adriane, alebo projekte PSA nepočuli, tak šup šup sa pozrieť. Projekt a aj autorku knižky nájdete na sociálnej sieti facebook.com.

Od Adriany som čítala jej predošlú knihu, Povedal že budem šťastná, takže som sa úprimne tešila, že si opäť prečítam niečo z jej dielne. Z názvu som už tušila, o čom by mohol byť príbeh, no vôbec som nepredpokladala, že knižka bude popreplietaná vzťahovými pavučinkami. Autorka vsadila na príbeh manželskej dvojice, ktorej to v poslednom čase vo vzťahu škrípe. Alena, hlavná hrdinka príbehu, je dobre vyzerajúcou tridsiatničkou, ktorá sa snaží zachrániť nefungujúci vzťah aj napriek jej vnútornému hlasu. Martin je dobre vyzerajúci vorkoholik, ktorý trpí narcizmom a dosť veľkou dávkou sebeckosti. Cesty dvoch ľudí spečatený manželským prísľubom sa rozídu a každý musí začať odznova. Kniha je napísaná realisticky, obsahuje vulgarizmy, ktoré dopomáhajú udržať napätie dejovej línie.

“V nesprávnom čase na nesprávnom mieste? Tak by sa dal definovať bláznivý život tridsiatničky Aleny. Dozvie sa pravdu, pred ktorou dlho zatvárala oči, a musí začať odznova. Minulosť ju dobehne a stretáva sa s človekom, o ktorom si myslela, že je uzavretou kapitolou. Príbeh o žene, ktorá si uvedomila, že hlavou múr neprerazí. Podarí sa jej nájsť, čo tak dlho hľadala?”

Priznám sa, že na začiatku som sa zľakla počtu strán knihy, no musím povedať, že dej je tak dobre napísaný, že som sa po pár minútach čítania ponorila do deja. Knižku som zhltla po dvoch dňoch, čo si myslím, že je úspech pri mojich aktivitách. 😀 Z toho vyplýva, že sa nechcem vychvaľovať, ale ak je niečo dobre napísané, človek si vždy nájde čas na to, aby si knižku prečítal.

Čo mi trošičku prekážalo je Alenin prístup pri niektorých situáciách. Myslím si, že dospelá tridsaťročná žena by sa nemala správať ako dieťa ale skôr pristupovať k veciam s rozvahou. Možno to bol autorkin zámer, poukázať na vývoj postavy, kde sa z utláčaného dievčatka stáva rozhodná žena s vlastným názorom. Taktiež si myslím, že príbeh mohol skončiť inak, avšak osobne dúfam, že knižka bude mať pokračovanie.

Môžem len pogratulovať autorke Adriane Gregorovej, pretože toto je živý príklad toho, že aj slovenskí autori dokážu napísať zaujímavé knihy. Odporúčaj ženám, ktoré si chcú pri čítaní oddýchnuť, zasmiať sa, ale aj zanadávať, aký vrtkavý dokáže osud byť.