Vydavateľstvo: Nová Forma
Rok vydania: 2016
Počet strán: 241 strán
Väzba: brožovaná
Žáner: dievčenský román

Anotácia
Karolína úspešne ukončila štvrtý ročník vysokej školy. Okrem letného ničnerobenia si chce nájsť prácu. Cesty internetu sú k nej zhovievavé a o nejaký čas sa ocitá v osade, uprostred Karpát. Letná brigáda s ubytovaním! Čo viac by si mohla želať. A keďže je svet malý, stretáva tu starého známeho Leonarda, fešáka a pána tajomného… Avšak nič nie je také, ako na prvý pohľad vyzerá…Obálku robil šikovný Anton Lenčéš (jeho tvorbu si môžete všimnúť v časopise Abdon).

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Aj keď tento žáner priveľmi nečítam, zaplavila ma zvedavosť len čo som si prečítala anotáciu a uvidela tú nádhernú obálku. A to musíme uznať všetci, že tá obálka je vskutku dokonalá. Človek by si myslel, že to bude obyčajný, nudný, dievčenský román “ako cez kopírák”, ale nie je to celkom tak.
Úvod tomu síce zo začiatku trošku nasvedčoval, ale aj napriek tomu som mala pocit, že kniha ma vzala za pačesy a nechcela pustiť, pretože som sa hneď začítala a dúfala, že sa v príbehu rozbehne niečo, čo ma presvedčí o tom, že kniha je iná ako ostatné tohto žánru.
A tak sa aj stalo. Dej začal byť strašne tajomný a aj vďaka štýlu, ktorým je napísaná som túžila vedieť, čo sa to deje, prečo sa to deje. Neprestala som čítať až dovtedy, kým som nezistila niečo nové, čo dej posunulo. Vďaka tomu som knihu prečítala za dva večery. Vniesla do chladného dňa príjemnú atmosféru leta a čaro prázdnin. A skutočne si myslím, že toto je pravé čítanie na leto, pretože je to ľahké, svieže, ale zároveň aj tajomné.
Hlavná hrdinka Karolína ma až tak neoslovila, ale zato Leonard ma doslova fascinoval a bola som z neho unesená. Chápala som Karolínu, prečo z neho bola tak “na vetvy”. A aj keď som ja človek náročný čo sa týka romantiky a lásky v knihách, tu som ju celkom zniesla. Nebolo to nič, čo by na vás v okamihu vypľulo všetku presladenú romantiku, ale bolo to znesiteľné a príjemné.
Áno, boli chvíle, kedy som sa trošku nudila (bolo to najmä na začiatku a v druhej polovici), ale odhliadnuc od toho si myslím, že táto kniha splňuje to, že vás má odpútať od reality a nezaťažovať, pretože je to ľahké ako letný vánok. Až cítite prítomnosť lesa.
ˇČo sa týka celej zápletky a hlavného motívu, bolo to trochu podobné fantasy “trhákom”, kedy sa obyčajné dievča zamiluje do niekoho, kto je iný, ale zároveň do toho autorka vniesla kúsok jedinečnosti a v konečnom dôsledku ten nápad dokážem oceniť. Bolo to niečo nové, čo som nečítala, i keď s podobnosťou na tie “trháky”.
Takže áno, kniha je mimo môj obľúbený žáner, ale myslím si, že to nebol krok vedľa a bolo to veľmi uspokojivé čítanie. A pokiaľ aj vy máte radi fantasy a iné žánre, myslím, že by ste knihu určite mali skúsiť. Samozrejme, že vám nemusí sadnúť, ale keď ste schopní prečítať aj iné žánre tak ako ja, bude to pre vás len príjemná oddychovka a na leto ako stvorená. Myslím, že v lete pri bazéne si ju určite prečítam znovu.
A zároveň sa teším na ďalšiu knihu, ktorá by mala byť tiež vnesená do tohto sveta. Som zvedavá, čo nové nám prinesie.
Úryvok
Nervózne som sa poobzerala na obe strany, ale nikoho som nevidela. Ako veľmi som si želala, aby sa tam niekto objavil a mohla som vykĺznuť. Opäť som sa pokúsila uniknúť, ale jednou rukou sa zaprel do steny a druhou ma chytil okolo pása.
“Leo,” hlesla som.
“Chýbaš mi,” pošepol mi, ako sa ku mne nakláňal. “Tak veľmi mi chýbaš. Vráť sa ku mne, prosím.”
Bola som ticho. Ruky som mala stále zastrčené vo vreckách, ale pomaly som ich vyťahovala. Horná časť chrbta sa opierala o stenu a brucho bolo priťahované jeho rukou. Cítila som jeho stisk, jeho dych. Srdce mi začalo divoko búšiť a v spánkoch som cítila, ako mi pulzuje krv. Dlane mi samovoľne pristáli na jeho hrudi. Čo by som kedysi dala za to, aby ma prosil o niečo takéto. Každá by to chcela. V tom momente aj ja. “Ja…”
Nečakal, že dopoviem. Jeho hlava sa priblížila k mojej a moje ústa sa automaticky ťahali za tými jeho. Naše pery boli od seba len zopár centimetrov. Už som vo vzduchu mohla vycítiť jeho tvár, keď som zacítila ten známy pocit. A vtedy som si spomenula.

Hodnotenie
4/5