RECENZIA: Čierna diera (Tomáš Beník)

Vydavateľstvo: E-knihy jedou
Počet strán: 127
Žáner: Thriller
Anotácia
Kapitán Tiberský sa na rozkaz z vysokých miest vydáva do Zoharskej republiky, afrického štátu, kde zúri krvavá občianska vojna medzi vojakmi Zoharu a povstalcami z územia Bagatie. S tímom z vojenskej základne Udum, ktorý mu bol ako bývalému vyšetrovateľovi vojnových zločinov pridelený, sa musí dostať cez frontovú líniu do Bagatie a s pomocou prieskumného tímu, ktorý tu už určitú dobu pôsobí, zistiť, čo sa stalo s farnosťou v Kusimane po tom, čo s ňou bolo prerušené spojenie.Tiež sa snaží zistiť, čo sa stalo s jeho nezvestným nevlastným bratom, ktorý tu pôsobil ako vojenský poradca. Hneď od začiatku misie ale zisťuje, že do tejto zdevastovanej zeme, pustošenej neznámou chorobou, bol aj s tímom zámerne vyslaný na samovražednú misiu, z ktorej by už nemalo byť návratu. Dostal sa do Čiernej diery, ktorá zatiaľ pohltila každého, kto sem prišiel.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Ako multižánrový čitateľ sa veľmi teším, že som si mohla prečítať takýto dobrý, vojnový thriller. Poďme sa tejto knihe pozrieť na zúbok pekne krásne od začiatku.
Dej vás okamžite strhne so sebou. Už od prvej kapitoly nemáte vôbec šancu odtrhnúť sa od čítania tejto knihy. Hneď pocítite nutkavú potrebu dozvedieť sa viac. Prečo Tiberského poslali do takej čiernej diery? Čo má kto za lubom? Skrátka od začiatku vo vás autor vzbudí zvedavosť. A už len to vás núti čítať ďalej a ďalej.
Za veľmi podarené považujem opisy. Či už išlo o opis boja, alebo prostredia, dokázala som si všetko krásne predstaviť. Napomáhalo to aj k tomu, že ste nadobudli pocit, akoby ste aj vy držali zbraň a mierili na nepriateľov, alebo akoby ste sa sami skrývali či krvácali po zásahu guľkou. Všetko to bolo tak živé. Skvelo a dynamicky vykreslené.
Práve preto som knihu zhltla na jedno posedenie. Obsahuje na málo stranách skvelý, dynamický, krvavý a bojový príbeh.
Ale kniha mala pre mňa aj nedostatky. Jedným je, že to bola e-kniha, ale to neberiem ako vec, ktorá by vyslovene vadila každému. To je skôr len môj osobný názor, pretože preferujem papierové knihy. Druhým nedostatkom je, že štýl autora vám nemusí celkom sadnúť. Mne osobne tam vadilo to neustále: “dáky, dáke” Myslím si, že niekomu, ako mne, by to mohlo vadiť.
A ďalším malým nedostatkom bolo to, že si nemáte možnosť veľmi obľúbiť hlavných hrdinov. Je síce veľmi fajn, že príbeh je od začiatku dynamický, no osobne mi tam chýbalo niečo viac o hlavnej postave a o jeho živote. To by som tam trochu doplnila.
Ak to mám na záver zhodnotiť, tak to považujem ako za podarenú knihu, ktorá však nemusí sadnúť každému práve štýlom, ktorým je písaná. A samozrejme, pokiaľ nemáte radi thrillery, tak toto tiež nebude pre vás vhodné. Je to skôr pre tých, ktorí majú radi práve krvavé boje a skrátka akciu. Ale môžem vám s určitosťou povedať, že ak sa do toho pustíte, stojí to za to!
Krátka ukážka
Nastala ďalšia explózia. A ďalšia. Do vzduchu neustále vyletovali kusy zeme a ľudských tiel. Zvuky výbuchov a výstrelov z rôznych typov zbraní a diel sa miesili s revom ranených. Každý človek by zošalel pri pohľade na túto apokalypsu. No ohromný sprievod obyčajných ľudí, pomaly sa rinúcich ako had cez úzku “Cestu smrti”, berie tieto zábery už tak prirodzene ako dýchanie. Už pol roka tu prebieha doslovné peklo, aj keď inde vo svete je “pokoj.” Všetky tie kamenné pohľady, z ktorých akoby už vyprchal život, mŕtvo zízali pod nohy. Okolo nich pomaly išli vojaci s kuklami na hlavách. Každý z nich držal v ruke inú zbraň. Aj v uniformách a výstroji sa líšili.
Naľavo od nich bola lúka, ktorej sa údery vojny zďaleka vyhýbali. Aj teraz zatiaľ neschytala ani jeden zásah. Miestni ju volajú “Priestor pokoja.”
Známka (ako v škole): 1 –